Psy (1992)

Dawni funkcjonariusze UB po weryfikacji rozpoczynają pracę w policji. Franz, który w starym systemie robił karierę dzięki małżeństwu z córką ministra, musi się odnaleźć w nowej rzeczywistości. Skierowany do walki ze zorganizowaną przestępczością odkrywa, że po drugiej stronie barykady stoją dawni koledzy po fachu. Po tym, jak w jednej akcji traci trzech ludzi, postanawia się zemścić. Jego dawny przyjaciel, Olo, nie daje się wciągnąć do współpracy. Zwolniony z policji, zdążył już znaleźć lepszych pracodawców. W dodatku dziewczyna, którą zaopiekował się Franz, odchodzi od niego, szukając bardziej opłacalnego związku. (opis dystrybutora)

Obsada:

Pełna obsada

Ten film się Pasikowskiemu udał. Kultowe dialogi i sceny które przeszły do życia codziennego. Po latach ogląda się może nieco gorzej niż w liceum, ale nadal to jest jeden z lepszych filmów lat 90tych w Polsce.

Najlepszy polski film sensacyjny. O ile byly jakies inne...

Sympatii do tego filmu nie czuję i trudno już, ale dobrze, że obejrzałem go dopiero 16 lat po wyjściu. Okazuje się, że to ma więcej wspólnego z refleksją kina moralnego niepokoju niż z sensacją. Lubie se trochę pomyśleć oglądając film... A dawka akcji powoduje tylko, że nie jest nudno.

Zawsze kultowe

Zobaczyłem po latach i to nie jest zły film. Tyle że ta cała historyjka kryminalna nic mnie nie obeszła i rozłazi się w szwach na zasadzie: im dalej tym gorzej. Ale kreacje aktorskie są świetne, a film daje świadectwo epoce przełomu. Pod tym względem trudno przecenić jego znaczenie.

... a pan ciągle w komisjach ...

Abstrahując od dobrze zrobionego wątku "twardy facet, spluwa, kobieta, zdrada i mafia", niezły obraz polskich realiów w okresie transformacji.

- Co wy tam palicie Stopczyk?
- Ja? Radomskie, ale jak pan Major woli to Franz ma Camele.

Wooo, to jest dobry film!

DzisiajTvp2 22:15. Już 20 lat od premiery,a to wciąż najlepszy polski film sensacyjny.

Gangsterzy, twardziele i polityka (a teraz już historia) - to już chyba pozostanie na zawsze sztandarowy film o polskiej transformacji. Pełno wspaniałych one-linerów (czasami aż za pełno) - nie mam pojęcia, dlaczego teraz nikt nie umie pisać takich dialogów. Wielki podziw dla całej obsady, w szczególności dla Bogusia - postaci stworzone w sporej części z gatunkowych klisz podnieśli do rangi pełnokrwistych. Miałam odjąć gwiazdkę za mizoginizm, ale niech tam.

Mnie zastanawia dlaczego nawet Pasikowski tak nie pisze ;) Dialogi w Jacku Strongu to polska średnia, czyli coś pomiędzy Klanem a reklamą środku na wzdęcia (w tym wypadku okraszone opracowaniem z IPNu).

Widocznie Pasikowski skończył się na Kill'em All. ;)

bartje
hrabalka
Efunia
duzulek
Ajdaho
nikanika
avrewska
KataCzy
dvdmaniak
Blue2012