Czas, który pozostał (2009)
Film przedstawia cztery pół-biograficzne historie oparte na wspomnieniach rodzinnych reżysera. Jedną z głównych inspiracji przy tworzeniu tego obrazu były pamiętniki ojca Suleimana dotyczące jego wydatków zaczynających się od 1948 roku, i przeznaczanych na walkę w ruchu oporu, poprzez listy matki do członków rodziny, którzy zostali siłą wydaleni z kraju, a kończąc na osobistych wspomnieniach twórcy. Otrzymujemy w ten sposób obraz Palestyńczyków traktowanych we własnym kraju jako mniejszość.
Obsada:
- Ali Suliman Eliza's Boyfreind
- Elia Suleiman
- Saleh Bakri Fuad
- Avi Kleinberger Government Official
- Amer Hlehel Anis
- Nati Ravitz IDF Commander
- Menashe Noy Taxi Driver
- Lotuf Neusser Abu Elias
- Ziyad Bakri Jamal
- Ehab Assal Man With Cell Phone / Tank
- Alon Leshem IDF Officer
- George Khleifi Mayor
- Lior Shemesh Police Officer
- Daniel Bronfman Policeman at bridge
- Tareq Qobti Neighbor
- Samar Tanus Mother
- Baher Agbariya Iraqi soldier
- Zuhair Abu Hanna ES Child
- Isabelle Ramadan Aunt Olga
- Alex Bakri Man Who Shoots Himself
- Yaniv Biton Haganah Soldier
Wyróżniona recenzja:
The Time that Remains
As was the case for 'Divine Intervention', Elia Suleiman's former masterpiece, the viewer can't help but admire the originality of its style. What a wonderful thing that a Palestinian should be able to evoke the situation prevailing in his motherland and the Israeli-Palestinian conflict not in a full-frontal, simplistic, dogmatic way (which would be forgivable given the circumstances) but in ...
Sekwencja kontemplacyjnych scen utrzymanym w tonie humoru absurdalnego. Reżyser portretuje Palestynę od ostatnich dni pierwszej wojny Izraelsko-Aarabskiej do dziś. W przeciwieństwie do poprzedniej 'Boskiej Interwencji', całość jest bardziej spójna - skupia się na historii rodziny reżysera, tak jak zapisała się w jego wspomnieniach, potem na jego obserwacjach otaczającej go rzeczywistości. Mniej tu czystej groteski, obrazy są bardziej realistyczne i subtelne, lecz śmieszą wciąż tak samo.