Profil użytkownika TylerDurden
Cannes 2024: Kinds of kindness
Mam dwie wiadomości. Dobrą i złą. Zła jest taka, że „Rodzaje życzliwości” Yórgosa Lánthimosa do polskich kin trafią dopiero 6 września. Ma to niewątpliwie związek z festiwalem Nowe Horyzonty,
Anora (2024)
W tym roku udało mi się zobaczyć wszystkie filmy z canneńskiego konkursu głównego. Nie miałem jednego wyraźnego faworyta, którego chciałbym zdecydowanie wyróżnić ponad pozostałe tytuły. Najbliższe temu
Megalopolis (2024)
„Megalopolis” Francisa Forda Coppoli zstąpiło przed tygodniem na francuską ziemię żeby zbawić świat kina i wprowadzić błogosławionych kinomanów w nowy wiek kinematografii. Od teraz, historia
Cannes 2024: Flow
„Flow”, niepozorna animacja, pokazywana w tym roku w sekcji Un Certain Regard, to najprzyjemniejszy seans jaki zaliczyłem w tym roku w Cannes. Wypocząłem jak po solidnym niedzielnym spanku.
Substancja (2024)
Do Cannes leciałem w tym roku z przekonaniem, że „The Substance” Coralie Fargeat będzie rewelacją, a może nawet niespodziewanym zdobywcą Złotej Palmy. Spodziewałem się powtórki zaskakującego
Furiosa: Saga Mad Max (2024)
Nie uciekniemy od tego. „Mad Max: Na drodze gniewu” musi być punktem odniesienia dla filmu „Furiosa: Saga Mad Max”. Jest to porównanie niekorzystne dla tego drugiego, bo odsyłające
Anatomia upadku (2023)
„Anatomia upadku” to chyba największa pozytywna niespodzianka tegoroczonego canneńskiego konkursu głównego. Z całą pewnościa nikt nie spodziewał się przed imprezą, że to właśnie Justine
Cannes 2023: In the Rearview, Eureka, Tiger Stripes, Kidnapped, Club Zero
„Skąd dokąd” (reż. Maciej Hamela) - „Skąd dokąd” jest zapisem wielkiej migracji ukraińskiej ludności cywilnej. Reżyser filmu, Maciej Hamela, był zaangażowany w ukraińskie problemy
Pies i Robot (2023)
„Pies i robot”, hiszpańskiego reżysera, Pabla Bergera, to mała animowana perełka. Historia jest osadzona w antropomorficznym świecie zamieszkiwanym przez zwierzęta zachowujące się jak ludzie.
Bulion i inne namiętności (2023)
„La Passion de Dodin Bouffant” to najpiękniejszy wizualny food porn dostępny na rynku w tym roku. Zarazem moja największa pozytywna niespodzianka tegorocznego konkursu głównego
Cannes 2023: How to Have Sex, Perfect Days, Fallen Leaves, La Chimere
„How to Have Sex” (reż. Molly Manning Walker) – film, który zgarnął główną nagrodę w canneńskiej sekcji Un Certain Regard, atakuje widza trochę z zaskoczenia. Tytuł sugeruje kolejną
Asteroid City (2023)
Z osobą Wesa Andersona wiąże się ciekawy paradoks.
Z jednej strony jest to twórca o bardzo oryginalnym, wyrazistym, rozpoznawalnym stylu, którego nie sposób pomylić z żadnym innym reżyserem.
Czas krwawego księżyca (2023)
Nie mam najmniejszej wątpliwości – pokaz „Killers of the Flower Moon” jest najgorętszym wydarzeniem tegorocznego festiwalu w Cannes. Żyją tym obserwatorzy imprezy, od samego początku
Strefa interesów (2023)
10 lat po premierze hipnotyzującego „Pod skórą” jego twórca powraca z nowym projektem. Zapewniam, że nie jest to ostatni raz w tym roku, gdy usłyszycie o „Strefie interesów”,
Monster (2023)
„Monster”, nowy film Hirokazu Koreedy, rozpoczyna się w jego strefie komfortu. Jako kolejna opowieść o rodzinnych relacjach. Jest samotna matka (Sakura Andô, równie dobra co w „Złodziejaszkach”),
W trójkącie (2022)
Ruben Östlund śmiało zmierza w kierunku wykręcenia rekordu w Cannes. Od roku 2014 nakręcił trzy filmy. Z wszystkimi pojawił się na festiwalu. Wszystkie zdobyły główne nagrody. Dwie Złote Palmy i najlepszy