Cały ten zgiełk (1979)
All That Jazz
Reżyseria:
Bob Fosse
Historia wziętego choreografa, Joe Gideona (Roy Scheider), którego tryb życia doprowadza do skrajnego przemęczenia i śmierci. Rozpoczynając od występów w podrzędnym zespole, Joe stał sie jednym z najbardziej szanowanych reżyserów i choreografów na Broadwayu. Sukcesowi zawodowemu towarzyszą jednak kłopoty w życiu osobistym. Ucieczką od nich jest praca, całe góry środków pobudzających i alkohol. Główny bohater spala się cały w swej pracy, niewiele pozostawiając bliskim. Współczesny moralitet z oprawą muzyczną połączoną z układami tanecznymi autorstwa reżysera, Boba Fosse'a. Obraz skupiający jak w soczewce, problemy ducha, osobowości i wrażliwości współczesnego człowieka.
Obsada:
- Roy Scheider Joe Gideon
- Jessica Lange Angelique
- Leland Palmer Audrey Paris
- Ann Reinking Kate Jagger
- Cliff Gorman Davis Newman
- Ben Vereen O'Connor Flood
- Erzsebet Foldi Michelle Gideon
- Michael Tolan Dr. Ballinger
- Max Wright Joshua Penn
- William LeMassena Jonesy Hecht
- Irene Kane Leslie Perry
- Deborah Geffner Victoria Porter
- Kathryn Doby Kathryn
- Anthony Holland Paul Dann
- Robert Hitt Ted Christopher
- David Margulies Larry Goldie
- Sue Paul Stacy
- Keith Gordon Young Joe Gideon
- Frankie Man Comic in strip club
- Alan Heim Eddie
- John Lithgow Lucas Sergeant
- Sandahl Bergman Principal Dancer #1
- Eileen Casey Principal Dancer #2
- Bruce Anthony Davis Principal Dancer #3
- Gary Flannery Principal Dancer #4
- Jennifer Nairn-Smith Principal Dancer #5
- Danny Ruvolo Principal Dancer #6
- Leland Schwantes Principal Dancer #7
- John Sowinski Principal Dancer #8
- Candace Tovar Principal Dancer #9
- Rima Vetter Principal Dancer #10
- Trudy Carson Fan Dancer #1
- Mary Sue Finnerty Fan Dancer #2
- Lesley Kingley Fan Dancer #3
- P.J. Mann Fan Dancer #4 / Menage Partner #2
- Cathy Rice Fan Dancer #5
- Sonja Stuart Fan Dancer #6
- Terri Treas Fan Dancer #7
- Ralph E. Berntsen Rock Band Drummer
- Jan Flato Rock Band Keyboard
- John Paul Fetta Rock Band Bass Player
- Andy Schwartz Rock Band Guitar Player
- Robert Levine Dr. Hyman
- Phil Friedman Murray Nathan
- Stephen Strimpell Alvin Rackmil
- Leonard Drum Insurance Man
- Eugene Troobnick Insurance Doctor
- Jules Fisher On sam
- Ben Masters Dr. Garry
- Cathie Shirriff Nurse Briggs
- Joanna Merlin Nurse Pierce
- Leah Ayres Nurse Capobianco
- Nancy Beth Bird Nurse Bates
- Harry Agress Resident MD
- CCH Pounder Nurse Blake
- Tito Goya Attendant
- Tiger Haynes Porter Tiger
- Lotte Palfi Andor Old Woman
- K.C. Townsend Stripper #1 in Flashback
- Melanie Hunter Stripper #2 in Flashback
- Rita Bennett Stripper #3 in Flashback
- Gary Bayer Intern
- Wayne Carson Assistant Stage Manager
- Kerry Casserly Dancer Backstage
- Judi Passeltiner Dancer Backstage
- Steve Elmore Cast of NY / LA
- Nicole Fosse Tancerz
- Vicki Frederick Menage Partner #1
- Minnie Gaster Script Supervisor
- Michael Green Clapper Boy
- Bruce MacCallum Clapper Boy
- Joyce Ellen Hill Nurse Collin
- I.M. Hobson Cast of NY / LA
- Edith Kramer Manager, Rehersal Studio
- Barbara McKinley Diane, Dancer
- Mary McCarty Cast of NY / LA
- Theresa Merritt Cast of NY / LA
- Gavin Moses Apprentice Editor
- Mary Mon Toy Dietician
- Wallace Shawn Assistant Insurance Man
- Jacqueline Solotar Lucas Sergeant Autograph Seeker
- Sloane Shelton Mrs. Gideon, Joe's Mother
- Sammy Smith Cast of NY / LA
- Arnold Gross Stan the Pianist
- Ken Butler Barman
- Jane Culley Fan Dancer
- Michael Hinton Drummer
Dlaczego przypomina mi „Carmen” Saury?
Świetne zdjęcia, muzyka i układy taneczne, a przy tym dobre kino psychologiczne.
Zaczyna się nieźle, a potem jest już tylko lepiej, aż do absolutnie fantastycznego zakończenia. Niemożliwy film o show biznesie, tańcu, seksie, miłości, związkach, zyciu, śmierci - i całym tym zgiełku.
Musical bez wad właściwych gatunkowi, film, który można polecić komuś kto filmów muzycznych nie lubi. Wyjątkowo niebanalna historia, sprawnie opowiedziana, najnaturalniej wprowadzone piosenki pośród wszystkich filmów, które widziałem. Główny bohater jest odpowiednio irytujący. Genialna choreografia, to chyba największy atut.
Początek mnie trochę męczył; nie moja to estetyka. Ale druga połowa wynagradza wszystko.
Czy znasz piękniejszy film o umieraniu?
To chyba jednak czysto subiektywne. Zbyt silnych emocji ten film we mnie nie wywołał, a wiele innych w przeszłości i owszem, więc pewnie tak, wygląda na to że znam. Ten film mi nie leży muzycznie, może w tym problem. Już wolałem ciszę w "Miłości" Haneke.