Z dala od zgiełku (2015)
Współczesna ekranizacja klasycznej powieści dziewiętnastowiecznego pisarza, Thomasa Hardy'ego, to historia Bathsheby Everdene (Carey Mulligan) – niezależnej kobiety, która dziedziczy farmę po wuju. Młoda, bogata dziewczyna zwraca uwagę Gabriela Oaka (Matthias Schoenaerts) – pasterza, który zachwyca się tym, że dziewczyna jest wolnym duchem; Franka Troya (Tom Sturridge) – przystojnego i lekkomyślnego sierżanta i Williama Boldwooda (Michael Sheen) – dojrzałego kawalera. To opowieść o wyborach, namiętnościach i byciu niezależnym, a także o miłości i związkach oraz stawianiu czoła wyzwaniom. (oois dystrybutora)
Obsada:
- Carey Mulligan Bathsheba Everdene
- Matthias Schoenaerts Gabriel Oak
- Michael Sheen William Boldwood
- Tom Sturridge Sergeant Troy
- Juno Temple Fanny Robin
- Jessica Barden Liddy
- Hilton McRae Jacob Smallbury
- Richard Dixon Boldwood's Butler
- Eloise Oliver Dancer
- John Neville Upper class party guest
- Bradley Hall Joseph Poorgrass
- Helen Evans Party Guest
- Jamie Lee-Hill Laban Tall
- Lilian Price Village Girl & Ballroom Girl
- Johnathon Neal Party Guest
- David Golt Market Con Man
- Andrew Price Workhouse Official
- Nicholas Parker Everdene Farmer
- Chris Gallarus Billy Smallbury
- Emma Stapleforth Susan Tall
- Don Whistance Constable
- Constance Rose Wyatt Everdene Farm Worker
- David J. Fenton Workhouse Gatekeeper
- Damien Weston Everdene Farm Worker
- Michael Jan Dixon Everdean Farmhand
- Ashley Whiteman Everdene Farm Worker
- Gemma Stacey Everdene Farm Worker
- Roderick Swift Everdene Farmer
- John Harding Artillery Solider and Middle Class Worker
Zwiastun:
Wyróżniona recenzja:
W kleszczach niezależności
Melodramaty i dramaty kostiumowe największe zainteresowanie przeżywały w czasie złotych lat Hollywood, czyli na przełomie lat 30 i 40. To wtedy pojawiły się produkcje, które ukształtowały odbiór dramatycznej historii miłosnej – „Casablanca”, „Przeminęło z wiatrem” czy „Wichrowe wzgórza”. W latach 70., wraz z emancypacją kobiet i ich dojściem do głosu, melodramat wszedł w fazę kryzysu. Coś musiało się zmienić. Ckliwe ...
W tym filmie są dwa zabawno-pouczające cytaty:
1. ‘Kiss my foot, sir; my face is for mouths of consequence.’
2. Leading on a man you don't care for is beneath you.
Poza tym... pan Oak - człowiek jak dąb - mym zdaniem takowych w tym najlepszym ze światów nie ma. Ale z powodzeniem można tę postać między bajki (i inne twory literackie) włożyć.