Grzech (2019)
Michał Anioł pracuje równolegle nad dwoma projektami - grobowcem papieża Juliusza II i fasadą bazyliki San Lorenzo we Florencji. Często przytłaczają go wizje, których nie można odróżnić od rzeczywistości. Przede wszystkim ma obsesję na punkcie Dantego Alighieriego, wielkiego poety, którego bezskutecznie poszukuje wśród gór Carrary. Wszystkie jego wizje są prawdziwe, podobnie jak ludzie wokół niego.
Michał Anioł jest prześladowany przez ciągłe cierpienie, czuje, że jest otoczony przez wrogów i zdrajców, jego niepokój rośnie i wydaje mu się, że wisi nad nim klątwa. Dzień, w którym traci ludzi, staje się męką i pokutą za grzechy.
Przez całe swoje życie Michał Anioł szukał Boga, ale zamiast tego zbliżył się tylko do Człowieka. Rozumie, że jego dzieła, choć poświęcone intencjom religijnym, są nadal pozbawione świętości, która prowadzi człowieka do Boga. Być może jest to jego najcięższy grzech. [Sputnik14]
Obsada:
- Yuliya Vysotskaya Lady with an Ermine
- Orso Maria Guerrini Marchese Malaspina
- Adriano Chiaramida Ludovico Buonarroti
- Jakob Diehl Peppe
- Ralph Palka Peppe
- Glen Blackhall Raphael
- Alberto Testone Michelangelo Buonarroti
- Massimo De Francovich Papa Giulio II
- Antonio Gargiulo Francesco Maria della Rovere
- Nicola De Paola Cardinale Giulio De' Medici
- Mauro Pirovano Notary
- Anita Pititto Marchesa D'Este / Malaspina
- Roberto Serpi Giovan Simone Buonarroti
- Daniele Ferretti Notary
- Alessandro Pezzali Lionardo Buonarroti
- Nicola Adobati Lorenzo de Medici duca d'Urbino
- Simone Toffanin Pope Leo X
- Salvatore Pulzella Buonarroto Buonarroti
- Riccardo Landi Al Farab
- Francesco Gaudiello Pietro
- Carlo Capalbo Soldier
- Federico Vanni Jacopo Sansovino
- Toni Pandolfo Dante Alighieri
Zwiastun:
Wyróżniona recenzja:
Człowiek nie z marmuru
Zmierzyć się z biografią Michała Anioła to trudne wyzwanie. Z jednej strony widzów przyciąga legendarny twórca, którego rzeźby i freski miliony turystów podziwiają co roku we Włoszech. Z drugiej rodzi się pytanie, jak nie ulec pokusie szkolnej laurki. Myślę, że Konczałowski wybrał ryzykowną drogę – jego bohater, Michał Anioł w dojrzałym wieku, jest postacią antypatyczną. Możemy tutaj jednak mówić o ...