W światowym kinie Hirokazu Koreeda, laureat Złotej Palmy sprzed 3 lat, ma nie tylko mocną oraz ugruntowaną pozycję, ale też charakteryzuje się bardzo rozpoznawalnym stylem. Warto to powtarzać, bo pozornie kino Japończyka wydaje się dość zwyczajne, ale te historie będące bardzo blisko normalnego, raczej średnio atrakcyjnego życia swoją głębię i zazwyczaj mocną siłę oddziaływania zawdzięczają reżyserskiej meastrii Koreedy, w której ...
„Monster”, nowy film Hirokazu Koreedy, rozpoczyna się w jego strefie komfortu. Jako kolejna opowieść o rodzinnych relacjach. Jest samotna matka (Sakura Andô, równie dobra co w „Złodziejaszkach”), która pójdzie na noże z każdym, kto skrzywdzi jej dziecko. Syn, cichy, zamknięty sobie, zdradzający objawy jakichś problemów emocjonalnych, a może nawet psychicznych, zachowujący się dziwacznie, nierzadko niebezpiecznie dla siebie oraz otoczenia. Ojciec, ...