Artykuły użytkownika ayya

Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Najmro: Kocha, kradnie, szanuje (2021)

Wsiadamy do czerwonego poloneza i ruszamy w szaloną podróź po Polsce okresu ustrojowej transformacji. W roli przewodnika Zdzisław Najmrodzki - amant, złodziej i zgrywus. Milicja go nie lubi, wy pokochacie.
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Les Olympiades, Paris 13e (2021)

Nie chcę Jacquesowi Audiardowi wypominać wieku, ale cóż ten sędziwy już skądinąd twórca może wiedzieć o bolączkach ludzi o ponad połowę od niego młodszych. Tę niewiedzę Francuz sprytnie zamaskował jednak
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Titane (2021)

Julia Ducournau reaktywowała nową francuską ekstremę w momencie, gdy wszyscy już prawie zapomnieli o krwawym filmowym nurcie kina znad Sekwany, które na początku tego stulecia szokowało widzów. Do mainstreamu
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Bohater (2021)

Gdzie leży prawda, czym jest prawda itd. Wszystkie pytania dotyczące prawdy zadaje Asghar Farhadi w „Bohaterze” - swoim najlepszym filmie od czasów znakomitego „Rozstania”. Po trochę
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2021: FARHADI, HANSEN-LOVE, JÓHANNSSON, LEMERCIER

BOHATER reż. Asghar Farhadi Konkurs Główny Gdzie leży prawda, czym jest prawda itd. Wszystkie pytania dotyczące prawdy zadaje Asghar Farhadi w „Bohaterze” - swoim najlepszym filmie
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

The French Dispatch (2020)

Pastelowa nostalgia, błyskotliwa symetria, wnętrza jak z modernistycznego retro obrazka - witajcie w świecie Wesa Andersona. Niewielu funkcjonuje w artystycznym, filmowym mainstreamie twórców o tak charakterystycznym
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2021: ANDERSON, SEREBRENNIKOV, MORETTI

THE FRENCH DISPATCH reż. Wes Anderson Konkurs Główny Pastelowa nostalgia, błyskotliwa symetria, wnętrza jak z modernistycznego retro obrazka - witajcie w świecie Wesa Andersona. Niewielu funkcjonuje
Kasia Wolanin opublikował(a) artykuł pod tytułem: Kasia Wolanin

CANNES 2021: HAMAGUCHI, KUOSMANEN, MCCARTHY, VOGT

DRIVE MY CAR reż. Ryûsuke Hamaguchi Konkurs Główny Ryûsuke Hamaguchi, Haruki Murakami, Antoni Czechow - tercet odrobinę egzotyczny, ale orientując się nawet pobieżnie w ich twórczości, należy
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Drive My Car (2021)

Ryûsuke Hamaguchi, Haruki Murakami, Antoni Czechow - tercet odrobinę egzotyczny, ale orientując się nawet pobieżnie w ich twórczości, należy to połączenie uznać za co najmniej intrygujące. Hamaguchi ewidentnie
Kasia Wolanin opublikował(a) recenzję filmu: Kasia Wolanin

Gorączka (2021)

Jeśli oceniać skuteczność rosyjskiego systemu resocjalizującego na przykładzie losów Kiriłła Serebrennikowa, nota nie byłaby zbyt wysoka. Za swoją krytykę konkretnych działań władzy, m.in. aneksji Krymu