Profil użytkownika psubrat
69. Berlinale IV: Dokumentalnie...
Pies o imieniu Kasa (A Dog Called Money), reż. Seamus Murphy, prod.: Irlandia/Wielka Brytania 2019, czas: 90’, sekcja: Panorama Berlinale 2019
Jeden z moich ulubionych filmów Panoramy, dokumentacja
Synonimy (2019)
Obsceniczny, plugawy, uliczny, wulgarny, pikantny, świński. To niekoniecznie epitety, którymi należałoby opisać konkursowy film, laureata Złotego Niedźwiedzia; a słowa, które powtarza trenując język francuski
69. Berlinale III: 3… 2… 1… sekcja Forum.
Rosyjski młodzieniec (Russkiy malchik/Russian youth), reż. Alexander Zolotukhin, prod.: Rosja 2019, czas: 72’, sekcja: Forum Berlinale
„Rosyjski młodzieniec” przedstawia losy piegusa
69. Berlinale II: Znane nazwiska konkursu głównego.
Złota rękawica (Der Goldene Handschuh/The Golden Glove), reż. Fatih Akin, prod.: Niemcy/Francja 2019, czas: 115’, sekcja: Konkurs główny Berlinale
W filmie Akina brzydota rozpanoszyła się na dobre,
69. Berlinale I: Laureaci konkursu głównego.
Synonimy (Synonyme/Synonyms), reż. Nadav Lapid, prod.: Francja/Niemcy/Izrael 2019, czas: 123’, sekcja: Konkurs główny Berlinale
Obsceniczny, plugawy, uliczny, wulgarny, pikantny, świński. To niekoniecznie
Rotterdam 2018, część VII: Horror czy parodia horroru?
The Cannibal club (O Clube dos Canibais), reż. Guto Parente, prod.: Brazylia 2018, czas: 81', sekcja: Voices
Podobnie jak w konkursowym „Sultry” rozwarstwienie społeczne Brazylii bierze na warsztat
Rotterdam 2018, część VI: Eksperymenty górą?
Meteorlar (Meteors), reż. Gürcan Keltek, prod.: Turcja/Holandia 2017, czas: 81’, sekcja: Bright Future
Niektórzy reżyserzy świadomie postanawiają zostać kronikarzami historii pomijanej przez media.
Rotterdam 2018, część V: Akcenty polskie i chińska gra go…
Nina, reż. Olga Chajdas , prod.: Polska 2018, czas: 130’, sekcja: Big Screen Competition
Nauczycielka francuskiego, odgrywana na ekranie przez Julię Kijowską, od wielu lat bezskutecznie próbuje zostać
Rotterdam 2018, część IV: W poszukiwaniu rotterdamskiego tygrysa…
Piercing, reż. Nicolas Pesce, prod.: USA 2018, czas: 81’ , sekcja: Konkurs główny
Debiut reżyserski współprodukowany przez Seana Durkina i Antonio Camposa to profesjonalnie rozegrane studium mordercy
Rotterdam 2018, część III: W pułapce oglądalności.
Possessed, reż. Metahaven, Rob Schröder, prod.: Holandia/Chorwacja 2018, czas: 67’, sekcja: Konkurs główny
Jaka przyszłość czeka cywilizację funkcjonującą pod dyktaturą ekranów? Czy wgapieni w szkła smartfonów
Rotterdam 2018, część II: Znane nazwiska.
Czytelnicy (Readers), reż. James Benning, prod.: USA 2017, czas: 108’, sekcja: Signatures
Po co w ogóle oglądać Benning’a w kinie? – pytają puszczając oko widowni selekcjonerzy sekcji Sustainable Criticism
Rotterdam 2018, część I: Pierwsze filmy konkursowe.
Raporty o Sarze i Saleemie (The reports on Sarah and Saleem), reż. Muayad Alayan, prod.: Palestyna/Holandia/Niemcy/Meksyk 2018, czas: 127’, sekcja: Konkurs główny
Tytułowa para kilkakrotnie, dosłownie
Rotterdam 2014 #10: Tygrysy rozdane.
Na wieczornej gali w piątek, 31 stycznia 2014r. ogłoszono reżyserów, do których powędrowały trzy równorzędne nagrody w konkursie festiwalu rotterdamskiego - tygrysy. Jury, w skład którego wchodziła
Rotterdam 2014 #9: Ludzka geografia.
Konkursowy film „Arwad” (reż. Samer Najari, Dominique Chila) kameralnie fotografuje dramat rodzinny w trzech kolejnych odsłonach, nowelach oznaczonych imieniem. Opowieść rozgrywa się między centralną
Rotterdam 2014 #8: Ślepota serca.
Opowieść o niepełnosprawnym mężczyźnie pt. „Mein blindes herz” (reż. Peter Brunner) startuje do walki o rotterdamskiego tygrysa. Kurt cierpi na rzadko spotykany syndrom Marfana, powodujący częściową
Rotterdam 2014 #7: Uspokój serce, ptaszyno.
Konkursowy debiut pt. „Hope factory" (reż. Natalia Meschaninova) to portret młodego pokolenia Rosjan tkwiących w zapadłej dziurze Norilsku, z dymiącymi kominami w tle i przemysłowym zbiornikiem wodnym.
Rotterdam 2014 #6: Idę na plażę...
„Han Gong-ju” (reż. Lee Su-Jin) to koreańska opowieść o radzeniu sobie z traumą i samotnością. Startujący w konkursie rotterdamskim, film został wcześniej doceniony na festiwalu w Pusan i Marrakeszu.
Rotterdam 2014 #5: W piekle trzęsienia ziemi.
„- Wiesz co jest najpiękniejsze w Hiszpanii?” – pyta króla Hiszpanii a.d. 1870 jego żona – „To, że wygląda jak na płótnach”. Istotnie, producenci startującej w konkursie „Spadającej gwiazdy” (reż.
Rotterdam 2014 #4: Po sygnale zostaw wiadomość.
Androgenicznego Sebastiana poznajemy w szwedzkim filmie konkursowym pt. „Something must break” (reż. Ester Martin Bergsmark). Długie, farbowane na czerwień kręcone włosy spięte w kucyk, koronkowa odzież
Rotterdam 2014 #3: Bulwersująca eksploatacja.
Drugim filmem konkursu walczącym o rotterdamskiego tygrysa są „Betonowe chmury” (reż. Lee Chatametikool). Punktem wyjścia opowieści o samotności i rozstaniach jest samobójstwo ojca rodziny, który skacze